2002 szép esztendő volt a PC gaming történetében. Ebben az évben jelent meg a Medal of Honor Allied Assault, a Warcraft III: Reighn of Chaos, a The Elder Scrolls III: Morrowind, a Gothic 2 és megannyi más szuper játék mellett, a BloodRayne című third-person shooter is. Igen ilyen rég volt, vagyis már 18 éve!
2002. október 15.-én jelent meg először a vörös dhampírlány
a képernyőinken, hogy elámítson minket a kombókkal tarkított harci tudásával,
amit a nácik és az általuk feltámasztott megannyi szörny ellen vethettünk be.
Rayne, aki, mint említettem dhampir, azaz félig ember félig vámpír, mindkét faj
gyengeségei nélkül született. 1933-ban és 1938-ban, a második világháború előtt
közvetlenül, kerül összetűzésbe a Harmadik Birodalommal, a Brimstone Society
ügynökeként. Elsőnek Louisianában, majd Argentínában egy titkos náci bázison,
végül pedig Németországban, egy ősi kastélyban csaphatunk össze az okkult
egységekkel és a természetfeletti lényekkel.
Aztán két évvel később, 2004-ben jött a második rész, amiben
Rayne szembeszáll apjával, a vámpír Kagannal és a Cult of Kagan nevű
csoporttal, amit lényegében a főhősnő féltestvérei hoztak létre és vezetnek a
végső cél felé, hogy elhozzák a vámpírfelség uralkodásának új korszakát.
Mennyi emlék! De mégis mit akarok ezzel a 18 éves, ősi
játékkal? Nos, 2020 nyarán a Ziggurat Interactive megvásárolta a franchiset,
több másik cím társaságában a Majesco Entertainment-től, és a Terminal Reality
segítségével elkészítette a „felújított”, Terminal Cut kiadást, mind az első,
mind pedig a második részből.
Azért az idézőjelek a felújított szó körül, mert nem kapott
a játék nagy grafikai javítást. Legalább is nem észrevehetőt. De akkor miért is
van szükség erre az újrakiadásra, hiszen az alap verzió is elindult még Windows
10 alatt?! Biztos pénz lehúzás ez is!
Hát nem úgy van az! Mivel nekem anno volt csak meg a játék,
még mikor a 478-as gépem volt, manapság pedig csak a Terminal Cut-hoz volt
szerencsém, így néztem videókat, hogyan fut ma a régi és az új verzió. Azt kell mondjam; ég és föld a különbség. Az
új verzió már nem akadozik, hanem fluid élményt ad. Nem kell összehúzott képen,
kis felbontásban játszanunk, már kitudjuk használni a nagyobb felbontású, mai kijelzőket
is. A készítők lényegi célja az volt, hogy a játékot változatlan minőségben, ám
modern rendszerekre optimalizálva kerüljön a gépünkre. S ez tökéletesen sikerült
is. De nézzük is a Terminal Cut kiadás jellemzőit és továbbfejlesztéseit:
A játék már támogatja a nagyobb felbontást is. Sőt akár
4K-ban, 3840x2160-as felbontásban is játszhatunk. A készítők felskálázták az
átvezető animációkat. Támogatást kaptak a mai modern játékvezérlők is (XInput).
Továbbfejlesztették a rendereléseket, így akár négyszeres anti-aliasinget is
betudunk állítani. Nagyobb textúra felbontásokat kapott a program, ami lehetővé
teszi az eredeti tömörítetlen textúrák használatát. S végül fejlesztették az
effekteket, mint például a visszaverődések, a víz, a köd és az árnyékok.
Nem kapunk csilli-villi grafikát és lekerekített éleket,
viszont amit kapunk azzal fluid élménnyel tudunk játszani. Nincs akadás,
nincsenek elmosódott textúrák. Szóval könnyen játszhatóvá tették a retró
kedvelőinek. Szerintem megéri a két játék a 7000 forint körüli árat, de ez szubjektív.
Persze Eneba és társain olcsóbban is megkaphatjuk. Viszont akinek megvolt
Steamen vagy GOG-on, bármelyik rész, azok automatikusan megkapták belőle az új
verziót.
Összességében szerintem megéri annak, aki újra játszaná. Hiszen
valljuk meg; nem ez a játék lesz az, ami egy mai gamer fiatalt leültet a PC
elé. Ez egy olyan játék lett, amit szívesen kezd újra az, aki anno már játszott
vele. A Terminal Cut segít újra élni a régi élményeket és ezt köszönjük!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése