Sziasztok!
Újabb félév, újabb Liam Neeson film. Ezúttal a sötét múlt kísérti főhősünket, aki minél öregebb annál kevesebb akcióval, egyre rosszabb filmekhez adja a nevét. Ez lenne a kivétel? Lássuk csak;
A történet szerint Travis Block (Liam Neeson) egykor harcolt
Vietnámban, ahol tévedésből lelőtt egy tisztet, miközben az egy helyi lánnyal
erőszakoskodott. Hogy ne kerüljön hadbíróság elé, az épp arra járó
társa/felettese Gabriel Robinson (Aidan Quinn) elviszi a balhét. Később a
háború után ez a felettese újra felveszi vele a kapcsolatot, immár az FBI egyik
vezetőjeként, hogy Travis dolgozzon neki. A munkája abból áll, hogy főleg
beépült, de lebukott ügynököket ment ki szorult helyzetekből. Évekig „nyugisan”
dolgozik, ami alatt néha a munkáját, persze parancsra, nem éppen legális módszerekkel
végzi el, viszont sosem lép át egy határt. Ekkor kerül a képbe a szökésben lévő
Dusty Crane (Taylor John Smith), aki azt állítja; Robinson parancsára embereket
ölnek meg az FBI ügynökei, hogy elkerüljék bárminemű kínos ügy felszínre
kerülését, vagy ha éppen csak a kormánnyal szemben túlságosan felemelik a
szavukat. Közben a képbe kerül Mira Jones (Emmy Raver-Lampman) újságíró is,
akit Dusty keresett fel, hogy kiadja neki az információkat az ügynökség sötét
munkáiról és az megírhassa az újságban, ahol dolgozik. Persze mindez Gabriel
Robinson fülébe is eljut, aki pedig embereket küld, a fent említett személyek után.
Mindeközben Travis csak szaladgál ide-oda, üldözi Dusty-t és vonakodik elhinni,
vagy egyáltalán segíteni a bajba jutott embereknek. Hiszen az ő sötét múltja
felszínre kerülésével is messzire kerülhet a lányától és unokájától, akikhez
viszont éppen ellenkezőleg, közelebb szeretne kerülni, a munkája miatt
elvesztegetett rengeteg idő után.
Ezt a 2022-es akcióthrillert Mark Williams rendezte, akinek
olyan filmekhez köthető a neve, mint a szintén Liam Neeson főszereplésével
készült, Becsületes tolvaj vagy az Oltalmazó. De egyébként csak ilyen B kategóriás
akciófilmek elkészítésében vett részt ez idáig, de ha így haladnak, lesz az a
kategória még ZS is.
A karakterek sablonosak, ahogy a történet is. Rögtön az
elején tudod, hogy kik a rosszfiúk, kik a jók és kik lesznek az áldozatok. A
színészek és a munkájuk elfogadhatóak, már amennyire a forgatókönyv engedi. De
ezt csak a mellékszereplőkre értem. A főszereplők, színészi játéka szerintem
kimondottan pocsék lett. Liam Neeson kimondottan irritált ebben a filmben a
munkájával. Értem én, hogy öregszik, de akkor ne vállaljon akció filmet. Itt
olyan mintha csak rohangálna az egész cselekmény után és ide-oda kapkodná a
fejét, hogy húha, mi történik itt. Mindezt megfűszerezve egy jóadag paranoiával,
legalább is a forgatókönyv szerint. Csak éppen ahhoz kell kézen ragadni és megmutatni
neki, hogy éppen ki is a rosszfiú.
A végén pedig egyszerűen, elmarad a katarzis és csak úgy
vége lesz. Travis felszólítja Gabriel-t, hogy adja fel magát, az pedig mivel már
nincs több embere, akit ráküldhetne, szót fogad és „The End”. Egyszerűen üres
érzése marad az embernek a stáblistára. Hiába a nagy családi összeborulás,
nincs súlya az egésznek. Plusz ott vannak mindentől távol a családtagjai, akik
meg sem próbálnak kapcsolatba lépni Travis-szel, sőt senki sem felügyel rájuk.
Csak úgy elvitték őket, majd paff simán otthagyják mind, őrök nélkül. Úgyis
olyan suták, biztosan nem fognak próbálkozni szökéssel, vagy egy telefonálással,
és hát tényleg nem. De a főszereplő végül csak odaautókázik és aztán együtt
lelépnek.
Viszont, ha valaki egy nehéz nap után csak le akar ülni egy
sörrel a kezében, és meg akar valami akciófilmet nézni, amin nem kell túlsokat
agyalni és szereti is a B kategóriás akció filmeket, akkor ez a film
egyértelműen neki szól.
Összegezzük tehát; az Elrabolva filmeket mind imádtam! Viszont
onnan, a legnagyobb bánatomra, olyan messzire jutottunk a Sötét múlt-ig
bezáróan, hogy az nem igaz és az úton egyértelműen lefelé mentünk. Sem jó
forgatókönyv, sem jó színészi játék nincs a filmben, sablonosság viszont annál
több. De ha ez bejön és tényleg, mint írtam, nem akarsz egy fárasztó nap után,
se rejtélyekkel, sem pedig művészi vagy gondolkodtató filmmel foglalkozni,
akkor ez a te filmed lesz. Egy estére mindenképpen, de sajnos utána el fogod
felejteni. S talán jobb is így.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése