Sziasztok,
Yharnam, az egykor fénylő és impozáns város, ahol keverednek a gótikus és viktoriánus építészeti elemek. Ami egykor fenséges és gazdag település volt, ma pedig az utcák vértől és hulláktól bűzlenek. Mindenhol szörnyek, holtestek, sikolyok és halálhörgés. De hirtelen kopogó léptek zaja veri fel a macskaköves utcát és szörnyű lakóit. Lassú de magabiztos léptek. Vajon ki meri megzavarni a vadászat éjszakáját? Áh igen, egy új vadász érkezett a városba, hogy megtisztítsa a Bloodborne világát.
A Bloodborne-t 2015. március 24-én adták ki, a Playstation 4
exkluzív játékként. Típusát tekintve a souls játékok közé sorolható, ami mára
egybeforrt a kemény és szívatós játékmenettel. Nincs ez másképp itt sem, aki
belekóstol Yharnam világába, hamarosan szembe találja magát a nehéz
játékmenettel és az igazán erős főellenségekkel. A kiadó a Sony volt, míg a
fejlesztő a From Software, akiknek olyan játékokat köszönhetünk, Hidetaka
Miyazaki vezetésével, mint a Demon’s Souls, Dark Souls 1.-2.-3., Sekiro vagy a
tavalyi Elden Ring. 2015 novemberében pedig megjelent hozzá egy kiegészítő a
The Old Hunters címmel.
A történet szerint Yharnam egykor virágzó és gazdag város
volt, míg nem az Ősöknek nevezett lények vérével nem kezdenek kísérletezni, ami
rövid távon csodás gyógyulásokat és csupa pozitív dolgot okozott, de hosszú
távon függővé tette az embereket, sőt előbb- utóbb őrjöngő szörnyekké változtatta
az azt használókat. A játék cselekménye akkor veszi fel a fonalat, amikor is a
város már romokban, a lakosok nagyrésze már vagy szörnnyé vált, vagy teljesen
megőrült. A maradék pedig csak túlélni próbál. De maradt még néhány vadász is,
akik nagyrészét az egyház bízott meg anno és akik közé majd a főhősünk is
tartozni fog. Bár a teljes igazság az, hogy a mi karakterünk egy messziről jött
idegen, aki a véletlennek vagy épp a sorsnak köszönhetően lép majd a vadászok
útjára, nem pedig a várost régen uralma alatt tartó hatalom miatt.
A játék elején karakter generálással kezdünk, ahol
beállíthatjuk a játékbeli kinézetünket és a különféle képességeinket, majd
pedig végül egy eredettörténetet is választhatunk.
A Bloodborne-t H. P. Lovecraft és Bram Stoker irodalmi művei
és olyan országok építészetei tervezése, mint Románia, Csehország vagy Skócia,
ihlették. Ez egy akció-szerepjáték, amit harmadik személy nézőpontjából
játszhatunk és nagyon sok hasonlóságot mutat a Dark Souls sorozat elemeivel,
grafikai megvalósításaival. Yharnam romokban heverő gótikus utcáit járva, már
magukban is elég veszélyes ellenfelek sokaságán kell magunkat áttörnünk, hogy
aztán az adott pálya csúcspontjaként megküzdhessünk; az egy teljes képernyő
szélességű, életcsíkkal megáldott boss-al. Jól meg kell tanulnunk a
félreugrásokat, kitéréseket és ellentámadásokat, hiszen csak így lesz valamennyi
esélyünk ezekkel az ellenfelekkel felvenni a küzdelmet. Segítségként a készítők
megadták a lehetőséget, hogy behívhatunk online lévő másik játékost is, ami
azért elég nagy segítség.
Pici nyugalmat csak a „Hunter’s Dream” nevű helyen
találhatunk, amit a területen ritkásan szétszórt lámpásokkal érhetünk el. Ezeket
használva feltöltődik az életünk, viszont az addig megölt összes szörny újjáéled.
Ez egyben nehézség, hiszen sehol sem lehetünk nyugiban, mindig jönni fog valami
féle rémség. Másrészt viszont így mindig lesz ellenség, akit megölve
tapasztalati pontot szerezhetünk így erősödve boss-tól, boss-ig, és higgyük el
erre nagy szükségünk lesz. A Hunter’s Dream-ben található egy öreg vadász, aki
tanácsokkal lát el és egy élő baba, akinél elkölthetjük a fejlődési pontjainkat,
illetve fegyvereket és egyéb dolgokat vásárolhatunk.
A harc gyors tempójú, és ha egy bekapott ütés után
elvesztenénk az életünk jó részét, egy sikeres támadással visszaszerezhetjük
azt. Egy-egy ellenség megölésekor Blood Echoes-t kapunk, ami kb. a tapasztalati
pontnak felel meg. Ezt halálunkkor elveszítjük, bár mindig visszaszerezhetjük
őket, ha visszatérünk a halálunk helyszínére és visszavesszük, a földről vagy
néha az ellenségünktől. A fegyvereink elsődleges és másodlagos móddal vannak
felszerelve, amik gyors, de gyenge és lassú de erős támadásnak felelnek meg.
Illetve van még a másodfegyver, ami igazából egy lőfegyver. Ezt használhatjuk a
támadó ellenség hirtelen megállítására is.
A játékban sosem rágják a szánkba az eredettörténetet vagy a sztorit.
Ahogy haladunk előre és beszélgetünk valakivel, vagy a tárgyak leírását olvasgatjuk,
úgy juthatunk információkhoz erről a rejtélyes világról. De pont ez az, ami könnyen
magába rántja a játékost, hiszen a képi megjelenítéstől kezdve, a gótikus város
látványán át, egészen a játék atmoszférájáig, valami megfoghatatlan érdeklődés kezdi
magához húzni az embert és szinte kutatja majd a morzsákat, amik megválaszolhatják
a felmerülő kérdéseit. Én is utána olvastam a dolgoknak, hogy még jobban
belelássak ebbe a félelmetes, de mégis magával ragadó világba. Mindig csak
leültem játszani, de mire felkeltem a PS4 elől, érdekelni kezdett mi miért vagy
mitől történt úgy a játékban, ahogy történt.
Meg kell jegyeznem; ez volt az első és eddig utolsó From Software
játék, amit végig vittem. Szóval ez szerintem sokat elmond. Én csak ajánlani
tudom ezt az őrült rémálmot! Emlékszem az egyik nyáron, mikor épp Vicar Amelia-t
győztem le, annyira vert a szívem, mint még soha és hatalmas elégedettség
töltött el. Olyasmi, mint amikor fiatalon, karácsony estéjén a Diabló 2-ben
legyőztem a címszereplő főellenséget. Szóval egy valami tagadhatatlan: Miyazaki
és a From Software-nél dolgozó srácok nehéz játékot adnak a kezünkbe, de annál
édesebb lesz, amikor legyőzünk egy-egy fő boss-t.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése