Sziasztok!
Kezdjük egy kis emlékeztetővel a Resident Evil franchise-ról:
Én nemrég, kb. a tavasz elején döntöttem úgy, hogy
végigjátszom az első résztől, a Village című nyolcadik részig. Anno a hetedik
és nyolcadik epizódot már végig toltam, innen is jött az ötlet, miért ne
ismerném meg a teljes történetet első kézből és az elejétől. Az első két játék
irányítása nagyon nem jött be, így sajnos ezeket már az elején töröltem a
merevlemezről. De aztán jött a nagyon kellemes meglepetés, a felújított
második, harmadik és nemrég a negyedik epizód miatt.
Az egész Resident Evil (Japánban Biohazard), egy japán
média-franchise, ami ugyanazon névvel egy túlélőhorror-videójáték-sorozat
formájában indult el. A fejlesztő és a kiadó is a Capcom, a tervezői széket
pedig nem más foglalhatta el, mint Mikami Sindzsi. Ő az a japán
videójáték-tervező, rendező és producer, akinek nem csak ezen szériának, hanem
a Dino Crisis sorozatnak az első részét is köszönhetjük.
Az első játék eredetileg PlayStation-ra jelent meg, még
1996. március 22-én, de később az összes részt tekintve kb. minden platformon
megfordult a franchise. A későbbi részeit is a Capcom fejlesztette és az első rész
„atyja” Mikami Sindzsi tervezte. Később filmadaptációk, könyvek, képregények,
akciófigurák is készültek a játéksorozat és a szereplői alapján. Az egész
franchise-ra nagy hatással volt George A. Romero „Dead” sorozata, és az eredeti
Alone in the Dark videójáték, illetve a NES-re írt és fejlesztett Sweet Home
is. Na, de nézzük is azt a frissen felújított negyedik részt;
Resident Evil 4.
Eredeti: 2005. – GameCube, Windows, Wii,
PlayStation 2, PlayStation 3, mobiltelefon (Japánban), iPhone, Xbox360
Remake: 2023. – PlayStation 5, Playstation 4,
Xbox Series X/S, Windows
S ím elértünk az idén március 23-án megjelenő új epizódhoz.
A Capcom látva a 2. és 3. rész sikerét, remakelte ezt az anno, eredetileg is
jól sikerült negyedik részt. Most viszont frissített cselekményt, új látványt,
karaktereket, szereplőket és megváltozott játékmenetet kapunk. Újra Leon S.
Kennedy bőrébe bújhatunk, de nem maradhat el a második irányítható karakter
sem, aki most egy fegyver nélküli egyén, Ashley Graham, az Egyesült Államok
elnökének lánya. Sőt, Leon eredetileg ő utána indult el Spanyolországba, hiszen
a lányt elrabolta egy kultusz, amit Los Illuminados néven emlegetnek.
A játék az első két hétben négymillió példányban kelt el és
ezzel megkapta a leggyorsabban fogyó Resident Evil játék címet. A 2005-ös
eredeti verzió „váll feletti” nézetű, harmadik személyű lövöldözős játék menetetét
meghagyták, de a látványelemeket és a grafikát újra tervezték-átdolgozták. A
második/harmadik részből az „oldj meg egy rejtvényt, hogy megszerezz valamit,
amivel tovább tudsz jutni” elemeket tovább vitték, de egyszerűbb „heal-elési”
rendszert építettek be. A fejlesztők modernizálták a harcrendszert, hogy
összhangban legyen a legutóbbi Resident Evil játékkal, a Resident Evil Village-el
(2021), valamint a Resident Evil 2 és Resident Evil 3 remake-jeivel. A célzás
elősegítésére az eredeti játék lézeres irányzékot használt minden fegyveren;
ezt retikulával (célzó hálóval) helyettesítették. A lézert előnyben részesítő
rajongók megnyugtatására azonban a Capcom már a játék megjelenésekor mellékelte
azt is. A Resident Evil 2- höz hasonlóan a késnek is korlátozott a tartóssága, és
használat közben elhasználódik.
A második karakter Ashley szerepét átdolgozták, az eredeti
verzióban több parancsot adhattunk neki, míg most két eshetőség közül
választhatunk a szoros és a laza követés. Az első a közös együttműködést
segíti, míg a második parancs arra szolgál, hogy ha támadnak az ellenfelek
akkor addig Ashley félretud húzódni az ellenség támadása esetén. Viszont van
még az elrejtés parancs is, ami kevesebbszer, főleg bizonyos
szekrényeknél/rejtekhelyeknél jelenik meg, amikor Leon várhatóan nagyobb/nehezebb
ellenségekkel fog megküzdeni. A kihívás fenntartása érdekében Ashley egészségjelzőjét
eltávolították, és már nem lehet gyógynövényekkel gyógyítani. Amikor súlyos
sérülést szenved, elesik, és újra kell éleszteni, hogy elkerüljük a játék, idő
előtti befejeződését. Az eredeti játékhoz hasonlóan Ashley-t időnként átküldhetjük
bizonyos lyukakon/nyílásokon, az ajtók kinyitásához. Sőt az eredeti játékkal
ellentétben, itt Ashley már egyedül is le tud ereszkedni a létrákon, nem kell
külön megparancsolnunk neki.
Aztán lássuk a saját véleményem; én személy szerint Resident
Evil játékkal először a 7-tel találkoztam, ami annyira megfogott, hogy az utána
megjelenő 8-at, már szinte a piacra kerülése után meg is vettem. Így nekem ezek
lettek az alapok, és bár az alapkoncepció, hogy a történet egy spanyol faluban
játszódik régebbi, mint a Village, mégis ez utóbbiból sok inspirációt vettek át
a Resident Evil 4 felújítása során, hiába az alapok régebbi mivolta. Szóval
alapok ide vagy oda nekem teljesen olyan volt, mintha a Village egy
kiegészítőjével játszanák, persze ha nem vesszük figyelembe a történetet.
Mindent összevetve, nekem egy teljesen szuper élményt
okozott, mind ez a frissen felújított negyedik, mind pedig az előző írásomban
bemutatott második és harmadik epizód is. Jó történetek, remek karakterek,
szuper hangulat és kimondottan kellemes harcrendszer, a fejtörők pedig nem feltételeznek
egy Albert Einsteint a gép előtt. Viszont nem is túl egyszerűek. Ha érdekel a
Resident Evil világa érdemes tenned egy próbát. Ha a régebbi verziókkal játszottál
akkor azért, mert kimondottan jól lettek remasterelve ezek a részek. Ha pedig
már valamelyik újabbal nyomtad (és főleg, ha tetszett is), nos akkor ezeket végig
játszva sem fog csalódás érni. Jó játékot!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése